ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ο ΦΙΛΕΥΣΠΛΑΧΝΟΣ

ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ο ΦΙΛΕΥΣΠΛΑΧΝΟΣ

Ετικέτες

Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2010

Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Ο ΦΙΛΕΥΣΠΛΑΧΝΟΣ

1
Aυτός ό Αγιος τα'ί'ζει δράκους
εγώ ό άγριος τα'ί'ζω γάτους
Τί μάς χωρίζει εμάς τούς δύο?
πόσο απέχω από τό Θείο?
είμαι ένας χάχας πού όλο χαίρω?
"Η ένας Αγιος πού δέν τό ξέρω?

8 σχόλια:

  1. Ο Άγιος Γεώργιος αναλαμβάνει ως ΦΙΛΕΥΣΠΛΑΧΝΟΣ , {( κάτω από την ιδιαίτερη επιβάρυνση , που προκάλεσε με τις δράσεις του το ανθρώπινο είδος ΚΑΙ εΝτός ΚΑΙ εΚτος του Κήπου της ΕΔΕΜ με την παρά φύση παραγωγή θανατηφόρων ραδιενεργών και άλλων ουσιών , πού παρασύρουν σε καταστροφή και όλεθρο όχι μόνο το είδος μας , το οποίο φέρει ακέραια την ευθύνη για το γεγονός αυτό , αλλά και όλες τις περίπου 35.000.000.μορφές ζωής πού κατοικούν μαζί μας στην γή , } ) [ ως γνωστόν οι γραφές δηλώνουν τα μέτρα πού έλαβε ο Θεός παλαιότερα , βλέπε Κατακλυσμός , για το είδος μας ] , να προβεί στην ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ κάθε μορφής ζωής με όλο το μέγεθος της Αρετής και της Τόλμης πού διαθέτει και την οποία επέδειξε με τα μαρτύρια της Αγιοσύνης του , ελεύθερος να μετρήσει κάθε φορά με ποιές θυσίες θα επισημάνει τα σημεία των καιρών .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Αγ. Γεωργιος ο Φιλεύσπλαχνος φέρνει την κλασική τεχνοτροπία αγιογραφιας σε μια πιο μοντέρνα διάσταση ως προς το θέμα.
    Αυτή η ανανεωμένη θεματολογία της εικόνας ειναι μια καλη προσέγγιση της συνύπαρξης του καλου & του κακού στη σημερινή εποχή.
    Χρηστος απο www.art-deco.com.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κάθε ανανεωμένη άποψη , ειδικά σε μιά μορφή τέχνης , η οποία έχει εδραιωθεί παγκοσμίως επί τόσους αιώνες ως αντικείμενο μεγίστης λατρείας και προσκυνήματος ,προάγει την επίγνωση της πραγματικότητας φωτίζοντας μέσα στην ομίχλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στό πιό αγνό ελπιδοφόρο σου όραμα . Εύγε !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ας ανοίξουμε τίς πύλες , ώστε οι τολμώντες να εισέρχονται και να εξέρχονται μαντατοφόροι των φωταγωγών οιωνών .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μπροστά στην ευπρέπεια της παράστασης σκέφτομαι πόσο μοντέρνος είναι ο Άγιος Γεώργιος ο Φιλεύσπλαχνος• με τον όρο στην κυριολεξία του.
    Τον βλέπω να εκφράζει τη σημερινή πραγματικότητα, να καθρεφτίζει το ”πνεύμα της εποχής“. (για το Geitgeist που λέμε, μπορούμε να δούμε το ομώνυμο φιλμ πατώντας στο http://video.google.com/videoplay?docid=4573704334162675487#docid=-7671298400447638082 )
    Φαίνεται να είναι ο Στρατηλάτης των νεοφιλελεύθερων. Εκείνων που αντί εργασία και ανταμοιβή, πρεσβεύουν ανεργία και επιδόματα• ακολουθώντας Εκείνον που προσφέρει φιλευσπλαχνία και συσσίτιο στα ορφανά που προκάλεσε ο ”άθλος“ του.
    Αυτή η σκέψη βέβαια ισχύει στην περίπτωση που ο Αγ. Γεώργιος εδώ εικονίζεται μετά τον άθλο του να επιστρέφει, ας πούμε, στον τόπο του εγκλήματος για να φιλευσπλαχνίσει.
    Γιατί στο ενδεχόμενο να απεικονίζεται μετά τον άθλο, το σενάριο αλλάζει και θα έχουμε τον Γεώργιο να πηγαίνει να εκτρέφει το δρακάκι να τον κάνει να μεγαλώσει να γίνει δράκος και να γίνεται υλικό για την παλικαριά του. Μα θα μου έλεγε κάποιος: το ίδιο δεν κάνει και ο νεοφιλελευθερισμός; Δεν εκτρέφει υπηκόους και καταναλωτές – αναλώσιμους αντί για πολίτες και άτομα δημιουργικά;
    Σ΄ αυτό το σενάριο έχουμε τον Γεώργιο μια μέρα, εκείνη που αυτός αποφάσισε, αντί να πάει για το καθιερωμένο συσσίτιο όπως υποβάλλει η μέχρι χτες φιλευσπλαχνία του και όπως ο δράκος πλέον στην αγνότητά του εθιμοτυπικά θα περίμενε, ο Γεώργιος έχει αποφασίσει να σκοτώσει τον Δράκο και να αγιάσει.
    Αυτές οι βυζαντινοπρεπείς σκέψεις μου έρχονται μπροστά στην παράσταση. Και την θαυμάζω για το πόσο υπακούει και ακολουθεί τους κανόνες, για το πόσο ανταποκρίνεται στην παράδοση της βυζαντινής τεχνοτροπίας. Με την τελειότητα στην εκτέλεση (σφρίγος αλλά λιτότητα και διαύγεια) έρχεται να εξυπηρετήσει το θέμα της: Ο νεοφιλελευθερισμός έχει ρίζες βαθιές, ακόμα και καταβολές στον βυζαντινό Στρατηλάτη;
    Μου μένει ένα ερώτημα και αυτό αναπάντητο: Ποιός να είναι ο επόμενος που θα αγιάσει πηγαίνοντας να σιτίσει τα ορφανά κουνελάκια της κουνέλας που κάθε μέρα στην φιλευσπλαχνία του θυσιάζει ο Αγ. Γεώργιος;
    Όποιος και να είναι θα ευγνωμονεί και θα αγιάζει τον Στρατηλάτη Γεώργιο, μεγάλη η Χάρη Του, που του δίνει την ευκαιρία να αγιάσει και αυτός με την σειρά του.
    Έτσι αλυσιδωτά και αγιοφιλελεύθερα.

    γιάννης ο σπηλιώτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. SSBRIL
    Τα αναπάντητα ερωτήματα ενδεχομένως να είναι άκρως ρητορικά ερωτήματα , όπως το << η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό έκανε την κότα >> , ή ενδεχομένως να είναι, με όποια αναγωγή απαιτείται , σαν τα Αξιώματα τα οποία ισχύουν, διότι έτσι από κοινού αποδεχθήκαμε ,
    και πάνω τους στηρίτηκε , ας πούμε , η Ευκλείδιος Γεωμετρία , ή στην περίπτωση του Αγίου Γεωργίου του Φιλεύσπλαχνου τα αναπάντητα ερωτήματα αποτελούν το εφαλτήριο γιά να διεκδικήσουμε τον χαμένο μας εαυτό στίς ατραπούς των εσχάτων ελπίδων και της αμφισβήτησης των λύσεων, οι οποίες παράγονται μέσα από την κόλαση της Αθωότητας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ίμαι ένας χάχας πού όλο χαίρω?
    "Η ένας Αγιος πού δέν τό ξέρω?
    Enas Xaxas pou olo xairei!

    ΑπάντησηΔιαγραφή